شیرینگ پک چیست؟
شیرینک پک (shrink pack) به نوعی بسته بندی اطلاق می شود که پوششی از جنس پلاستیک نازک و شفاف به نام نایلون شرینک دور کالا کشیده می شود تا ضمن بسته بندی و نگهداری چند محصول در کنار هم، آن را هم از مواردی چون آب و گرد و خاک محافظت کند. البته نام صنعتی و اصلی دستگاه شرینک پک ، Shrink Wrap Machine است. نحوه کارکرد دستگاه شیرینگ پک به چه صورتی انجام می شود؟
عملیات شرینک کردن توسط دستگاه شرینک پک صورت می گیرد. کارکرد دستگاه مورد اشاره اینگونه است که محصول مد نظر به کمک نوار نقاله به داخل کوره دستگاه شیرینک هدایت می شود، مقداری از فیلم شرینک دور محصول قرار می گیرد.*محصول از داخل محفظه ای به نام کوره عبور داده می شود. در این کوره به این لایه پلاستیکی حرارت دمیده می شود تا نرم و پخته شود. درانتهای کوره فن های خنک کننده قرار دارند تا به بسته ها هوا بدمد و لایه شرینک را خشک کند تا خوب منقبض و دور محصول را محصور کند.
کار تمام است و محصول داخل پوششی شفاف قرار گرفته است. مقدار اندازه فیلم شرینک و مقدار و زمان حرارت تابیده شده به آن توسط هدایتگر دستگاه انتخاب می شود.

مشاوره خرید شیرینگ پک: ۰۹۱۲۱۱۶۷۶۸۳


موارد استفاده و کاربرد دستگاه شیرینگ پک
با توجه به این که دستگاه شیرینگ شیرزاد به عنوان یکی از کاربردی ترین نوع دستگاه بسته بندی محسوب می شود، می توان گفت که کاربرد دستگاه شیرینگ پک به چند کسب و کار محدود نمی شود و شما می توانید در مشاغل و کسب و کارهای مختلفی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم نیز از شیرینگ استفاده کنید. موارد استفاده دستگاه شرینک شامل بسته بندی ماسک، بسته بندی ادویه* جات، شیرینگ انواع بسته بندی ها، شیرینگ بطری، بسته بندی انواع مواد غذایی، بسته بندی غذا در رستوران* ها و... می شود.

به کمک*شرینک*کردن می توان چندین محصول را که از جهت تعادل ناپایدار هستند در کنار یکدیگر قرار داد. شرینک بطری های آب نمونه بارز این استفاده است.
پلاستیک عایق خوبی برای رطوبت است، با شرینک کردن از ورود خیسی و نم به کالا می توان جلوگیری نمود.
شرینک بر خلاف بسته بندی با کارتون و مقوا، پوششی شفاف است که ظاهر محصول به راحتی در آن نمایان است. شاید این ویژگی جذاب سبب رونق و پیشرفت شرینک های رنگی و چاپی شده باشد.
در برخی موارد برای نمایش اندازه و شکل کالا نیاز است محصول داخل پوششی نازک قرار بگیرد، پس شرینک کردن تنها گزینه خواهد بود.
انواع دستگاه شیرینگ پک
شیرینگ پک رستورانی
دستگاه شیرینگ پک رستورانی دستگاهی بسیار کاربردی می باشد، که در رستوران ها، هتل ها، کیترینگ ها و... مورد استفاده قرار می گیرند. به واسطه ی این دستگاه می توان محصولات غذایی را درون لایه نازکی از فیلم شیرینگ قرار داد. انجام این کار باعث حفاظت از غذا، حمل و نقل آسان و جلوگیری از ورود هر گونه آلودگی و رطوبت خواهد شد.

شیرینگ پک رستورانی در دو مدل پایه دار و رومیزی طراحی و برای فروش به بازار عرضه می شوند. مدل پایه دار این دستگاه مجهز به چرخ های پایه دار می باشد، تا شما بتوانید آن را به راحتی جا به جا کنید.*

شیرینگ*پک تونلی
شیرینگ پک تونلی جهت بسته بندی کردن نایلونی و پلاستیکی محصولات مختلف در مکان های مختلفی اعم از صنایع غذایی و صنایع کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند. از این دستگاه جهت پیچیدن نایلون به دور محصول مورد نظر از طریق گرما انجام می شود. در این شرایط نایلون به دور محصول کاملا محکم می شود، و محصولات را نیز با یک شکل کاملا یک دست در کنار هم قرار می دهد، و شما می توانید آن را راحت تر جا به جا کنید.*این دستگاه به واسطه گرما، نایلون شیرینک یا فیلم را به دور محصول کشیده می شود و پس از اینکه از تونل حرارتی عبور کرد، در اثر گرما به دور محصول جمع و پیچیده می شود. این نوع بسته بندی باعث می شود محصولات به صورت منظم کنار هم قرار گرفته و در نتیجه راحت تر قابل جابجایی باشند. همچنین می تواند عایق رطوبت و گرد و خاک در رابطه با بسته بندی های مواد غذایی نیز باشد.

شیرینگ پک کابینی
دستگاه شیرینگ پک کابینی دستگاهی بسیار کاربردی می باشد، که جهت بسته بندی محصولات مختلف در صنایع بسته بندی و به شکل دستی استفاده می شود. این مدل از دستگاه شیرینگ پک به شکل میزهایی می باشد، که بخش هایی برای قرار دادن محصول دارند. این دستگاه به خاطر گرمایی که توسط المنت های برقی ایجاد می شود، اقدام به گرم کردن نایلون برای پیچیدن نایلون دور محصول می کنند.

شیرینگ پک کابینی مناسب برای بسته بندی محصولات مختلف اعم از جعبه های کوچک و با وزن کم (بسته های چای، شیرینی، شکلات، اسباب بازی، تخم مرغ، نان، غذاهای بیرون بر و...) می باشد. به خاطر خاصیت جمع شوندگی فیلم شرینگ در این محصول باعث می شود، تا فیلم شیرینگ به راحتی به شکل جعبه مورد نظر در آمده، و بر روی آن قرار بگیرد. جنس فیلم دستگاه شیرینگ شیرزاد از POF. PVC با ضخامت های متفاوت می باشد. شیرینگ پک کابینی تولید شده در گروه تولیدی شیرزاد ماشین البرز به صورت رومیزی و ایستاده طراحی و برای فروش به بازار عرضه می شوند.

عملیات پیچیدن سلفون به دور محصول و گذاشتن آن درون کابین و برداشتن آن به صورت دستی و توسط اپراتور انجام می گیرد.

شیرینگ پک*اتوماتیک و نیمه اتومات
کارخانه ها و کارگاه هایی که مقدار محصولات تولیدی آن ها زیاد می باشد، برای این که در مورد بسته بندی محصولات تولیدی خود را با مشکل رو به رو نشوند، نیاز به استفاده از دستگاه بسته بندی دارند. یکی از کاربردی ترین نوع دستگاه بسته بندی دستگاه شیرینگ اتوماتیک می باشد. دلیل کاربردی بودن شیرینگ پک تمام اتوماتیک به این خاطر می باشد، که می توانید تمام فرآیند بسته بندی را به صورت اتومات انجام دهد. این مدل از دستگاه شیرینگ پک مناسب برای بسته بندی محصولات مختلفی اعم از انواع بطری و گالن، قوطی های فلزی (تن ماهی، رب گوجه فرنگی، بطری، کمپوت، شیشه آب معدنی و شربت) می باشد. در مورد نوع کاربری شیرینگ پک ها باید بگوییم، که به دو دسته ی اصلی شیرینگ پک اتوماتیک و شیرینگ پک نیمه اتوماتیک تقسیم می شوند، و شما می توانید با توجه به نیاز خود یکی از مدل های آن را انتخاب به نسبت به خرید دستگاه بسته بندی شرینک پک اتوماتیک و نیمه اتومات بعد از اطلاع از*قیمت دستگاه شیرینگ پک تمام اتوماتیک اقدام کنید.



راه اندازی خط تولید آب معدنی
منظور از راه اندازی خط تولید، مجموعه* ای از فرایندهای پیوسته و متوالی است که شما می توانید محصول نهایی کسب و کار خود را تولید و برای فروش به بازار عرضه کنید. فرایند خط تولید شامل فراوری، پالایش و یا مونتاژ است که با توجه به محصول مد نظر شما متفاوت است. اگر به دنبال راه اندازی پرسودترین خط تولید هستید، باید بگویی، که این اتفاق در صنایع مختلف شیمیایی، مواد غذایی، دارویی، صنعتی، خانگی و… خواهد افتاد. شما می توانید در صنایع نام برده شده برای تولید انواع بطری، آب معدنی، مواد غذایی، دارویی و... از دستگاه بسته بندی برای بسته بندی محصولات تولیدی خود استفاده کنید. ولی اگر قصد دارید با کمترین دردسر سود قابل توجهی را کسب کنید، توصیه می کنیم خط تولید آب معدنی را راه اندازی کنید. همچنین توصیه می کنیم با کارشناسان ما در مجموعه ی شیرزاد ماشین البرز ارتباط برقرار کنید و با اعلام وضعیت و بودجه ای که برای راه اندازی خط تولید در نظر گرفته اید، بهترین دستگاه های بسته بندی را برای بسته بندی محصولات تولیدی خود انتخاب کنید.
https://shirzadmachine.com/post/8/%D...85%D8%A7%D8%AA